A Maszk Országos Színészegyesület Vezetősége, mint a Gobbi Hilda és Soós Imre díjak kuratóriuma február 24-i ülésén döntött a díjak odaítéléséről.
2025-ben a Gobbi Hilda „életmű” díjat SZERÉMI ZOLTÁN, a szombathelyi Weöres Sándor Színház tagja kapja.
Jordán Tamás és Kiss Mari után 2024-ben a Weöres Sándor Színház a komoly sikerekben gazdag művészi pályája, a szombathelyi színházi életben az elmúlt 16 évben folyamatosan mutatott kiemelkedő mesterségbeli teljesítménye, példamutató alkotói habitusa és etikus művészi magatartása elismeréseként örökös tagjává is választotta Szerémi Zoltánt.
„Hangulatos ez a város, sokkal hamarabb beilleszkedtem ide, mint máshová. Volt, ahol évek múltán is idegenként mozogtam. Mondván, nekem itt ehhez a helyhez semmi közöm, én Pesten lakom. Itt viszont hamar kialakítottam egy kis világot, amiben jól érzem magam. Ennyi személyes holmit egyetlen korábbi helyemre sem hoztam magammal. Azért az csak jelent valamit: hogy egyszer csak jól érzi magát az ember! Volt, ahová csak az aktuális ruháimat vittem le, és azt mondtam magamnak, megcsinálom a feladataimat, ennyi, de az életem Pesten van. Itt megtört a jég. Lehet, hogy most hétvégén is itt maradok” – nyilatkozta egy interjúban a színész, aki azt vallja, eléggé „gumiember”, ilyen is tud lenni, meg olyan is…
A színház mellett a zene az, ami leginkább érdekli. „Kialakult bennem ez a képesség, hogy pillanatok alatt képes vagyok zenét szerezni, elém raksz egy papírlapot egy szöveggel, és nem túlzás, három perc alatt írok rá egy számot. A Mackó kalandjainak a zenéjét, azt a tíz számot öt nap alatt készítettem el, ilyenkor leül az ember, és csak jön” – nyilatkozta.
A Soós Imre „pályakezdő” díjat ÁCS PETRA, a Szegedi Nemzeti Színház tagja és HEVESI LÁSZLÓ, a Thália Színház tagja kapja.
Ács Petra bábszínészként végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, diplomaszerzése után mégis a Szegedi Nemzeti Színházhoz szerződött. Hajszálon múlt, hogy szegedi színésznő lett belőle, és nem külföldre ment.
Erről így mesélt egy beszélgetésben: „Eljöttem a Nagyszínházba a castingra, és azt mondtam, hogy „helló, semmi értelme az életemnek, mit szeretnétek? Mondjak el egy verset?”. Meghallgattak, aztán megkérdezték, hogy jövőre van-e elfoglaltságom, amihez egyeztetni kellene, ha kapnék valami feladatot. Mondtam, hogy nincs dolgom. A meghallgatás jó volt, de azért keményen dolgozott bennem a nihilizmus. Aztán jött egy e-mail, hogy „Kedves Petra, nagyon köszönjük, de nem” – idézte fel a szegedi színésznő, aki ezután egy szerencsekerék alkalmazásra bízta sorsát.
„Édesanyám küldte át az applikációt, hogy felvidítson. Kipörgettem a szerencsekeréken, hogy hová lehetne emigrálni. Emlékszem, Litvánia, majd Észtország jött ki. Finoman szólva nem voltam túl lelkes. Ott voltam a Színművészeti Egyetemen a végzés kapujában, és nem volt még szerződésem. Egy nappal később csörgött a telefonom. Barnák László főigazgató üdvözölt a vonal túloldaláról, és érdeklődött, hogy mit csinálok jövőre. Mondtam, hogy talán külföldre megyek. Egyikünk sem értette, miről beszél a másik. Aztán kiderült, hogy egy adminisztrációs hiba miatt kaphattam az elutasító e-mailt, mert ő azt szeretné, ha csatlakoznék a társulathoz. Ezen nevettünk egy jót, én pedig igent mondtam” – mesélte Ács Petra, hogyan került végül mégis a Szegedi Nemzeti Színház társulatához 2022-ben.
Elmondta, hogy a műfajok között nincs szíve csücske. Ha kell, örömmel énekel és táncol, de a prózai szerepeket is ugyanolyan lelkesen fogadja.
– Dolgozni szeretek, a műfaj mindegy. Ha jó a darab, akkor nem számít, hogy az zenés vagy nem zenés, komédia vagy tragédia. Ha jól van megírva, akkor mindenképpen élvezet benne játszani – jegyezte meg.
A teljes cikk a szinhaz.online oldalon olvasható.